Через популярність пошуковика Google в англійській мові з'явився неологізм «to google» («ґуґлити»), що використовується для позначення будь-якого пошуку інформації (вживають не лише стосовно Інтернету, а й під час ходіння по бібліотеці і т. д.). Це дієслово занесено до словників англійської мови, наприклад, словник Merriam-Webster.
Алгоритм пошуку інформації
Цей алгоритм, розроблений сертифікуваним учителем Google Кеті Шрок, буде корисний не тільки всім, перед ким стоїть завдання пошуку інформації з невідомої теми:
· Написати на аркуші ключові слова на потрібну тему.
· Сформулювати питання, яке би не було занадто широким або занадто вузьким.
· Перерахувати всі ресурси для пошуку інформації: спеціалізовані сайти, підписки, експертів в цій галузі.
· Провести поверхневий пошук, щоб переконатися, що на цих ресурсах дійсно є інформація з теми.
· Якщо це необхідно, переформулювати питання.
· Почати поглиблений пошук. При цьому аналізувати достовірність інформації, її обгрунтованість.
· Зберігати знайдену інформацію із зазначенням джерел.
Так, Google формує результати пошуку на основі ваших попередніх запитів і відвіданих сторінок. Щоб обійти це і отримати результати, які відповідали б актуальності інформації, а не вашим звичним інтересам, потрібно в інструментах пошуку вибрати «усі результати» і відзначити «дослівно».
Критичний підхід до інформації
Одна з найбільш корисних навичок в онлайн-пошуку - вміння критично оцінювати інформацію. Про важливість цього вміння повинен знати кожен, хто хоч раз намагався знайти в Інтернеті відомості, від яких безпосередньо залежали важливі рішення: медичні, правові тощо. Ось п'ять питань, на які необхідно відповісти при читанні будь-якої статті:
· Хто її автор і чи є він експертом?
· Чи є те, про що говорить автор, головною темою даного сайту?
· Коли сайт був створений і коли оновлювався? Чи є дата публікації статті?
· Звідки ця інформація?
· Чому ця інформація підходить для моїх цілей?
У будь-якого контенту в Інтернеті - тексту, зображень або відео - є автор. За допомогою ліцензії Creative Commons, яку автори розміщують разом з твором, вони можуть позначити, як саме дозволяється використовувати продукт: чи можна використовувати його в комерційних цілях, чи можна вносити зміни або використовувати для створення іншого продукту.
Google і Flickr дозволяють відразу шукати твори з певною ліцензією, для цього потрібно лише вибрати ще один фільтр в інструментах пошуку.
Немає коментарів:
Дописати коментар